Makaron z serem, tanie danie dla studenta

Makaron z serem

Tanie, szybkie i łatwe danie dla każdego studenta (WEGETARIAŃSKIE) :)
Pięć porcji kosztowało plus minus 12 zł, wszystko zależy od tego, co mamy na stanie. Potrzebujemy dowolny makaron, ser żółty (może być w kostce, ale nie musi, ja użyłam takiego już w plasterkach), roszponkę (lub inne  roślinki czy warzywa), no i troszkę mleka, masła, mąki, pieprzu, soli.

Zaczynamy od sosu beszamelowego. Ja dodaję "na oko" dużą łyżkę masła, łyżkę mąki, zalewam mlekiem i czekam, aż zacznie gęstnieć. Oczywiście wszystko mieszam! Na sam koniec dodaję ser, który powinien pięknie się rozpuścić (także mieszamy!). Potem przyprawy, ja użyłam tylko pieprz i troszkę różowej soli himalajskiej. W międzyczasie na drugim palniku gotuje się makaron z kapką oleju, który odcedzamy i dodajemy do sosu. GOTOWE!


Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Kulinaria Rogaliki drożdżowe z marmoladą

Kulinaria Sernik na zimno