Posty

Makaron z serem, tanie danie dla studenta

Obraz
Makaron z serem
Tanie, szybkie i łatwe danie dla każdego studenta (WEGETARIAŃSKIE) :)
Pięć porcji kosztowało plus minus 12 zł, wszystko zależy od tego, co mamy na stanie. Potrzebujemy dowolny makaron, ser żółty (może być w kostce, ale nie musi, ja użyłam takiego już w plasterkach), roszponkę (lub inne  roślinki czy warzywa), no i troszkę mleka, masła, mąki, pieprzu, soli.

Zaczynamy od sosu beszamelowego. Ja dodaję "na oko" dużą łyżkę masła, łyżkę mąki, zalewam mlekiem i czekam, aż zacznie gęstnieć. Oczywiście wszystko mieszam! Na sam koniec dodaję ser, który powinien pięknie się rozpuścić (także mieszamy!). Potem przyprawy, ja użyłam tylko pieprz i troszkę różowej soli himalajskiej. W międzyczasie na drugim palniku gotuje się makaron z kapką oleju, który odcedzamy i dodajemy do sosu. GOTOWE!


Lody bananowa straciatella

Obraz
Lody bananowa straciatella
Lato, słońce, ciepłe temperatury i mnóstwo lodów! Warto czasami jednak stawić na zdrowie i nie jadać samych bomb kalorycznych, które kuszą nasz wzrok na każdym kroku :) Dlatego dzisiaj przepis na zdrowe lody, które od lat biją popularność na blogach i youtubie :D

Składniki:

jeden duży zamrożony banan (najlepiej pokroić banana przed zamrożeniem w plasterki)
2-3 kostki gorzkiej czekolady
trochę mleka (może być roślinne)
dodatkowo użyłam około 3-4 dużych łyżek napoju mlecznego orzechowo-czekoladowego

Miksujemy wszystko i gotowe. Może być trochę ciężko, jeżeli mamy mikser o słabej mocy, dlatego warto stopniowo dodawać banana, a nie całego od razu :)




Smacznego :)

Zielone smoothie II (green smoothie II)

Obraz
Zielone smoothie II (green smoothie II)
Kolejny przepis na zdrowe zielone smoothie :))
Składniki: jabłko kulka mrożonego szpinaku (lub świeże listki szpinaku) ogórek parę truskawek owoce tropikalne (gotowe mrożonki ze sklepu lub własna mieszanka) trochę wody
Zmiksować i gotowe :)



SMACZNEGO :)

Zielone smoothie (green smoothie)

Obraz
Green smoothie
Zdrowe i pyszne smoothie, pełne mikroelementów!
Przepis:
owoce tropikalne (mrożone) pół gruszki ogórek kostka mrożonego szpinaku (lub parę listków świeżego) sok z jednej pomarańczy woda (troszkę)
Zmiksować i gotowe :)



SMACZNEGO :)

Tropikalno-mandarynkowe i wiśniowo-mandarynkowe smoothie

Obraz
Tropikalno-mandarynkowe i wiśniowo-mandarynkowe smoothie
Sezon chłodzących napojów nadszedł. Gorąca wiosna pozwala nam na odrobinę szaleństwa, ale warto pamiętać, że różnego rodzaju sztuczne soki, nektary i napoje czy lody mają ogromną ilość cukru. Dlatego warto spróbować 100% naturalne produkty przemienić w pyszne smoothie!

Oto przepis na baaardzo łatwe w przygotowaniu  smoothie tropikalno-mandarynkowe:
sok z ok. 3 mandarynek  trochę tropikalnych owoców mrożonych (lub samemu pokroić dowolne owoce typu melon, ananas... i zamrozić) można dodać trochę wody
(Warto spróbować także inną wersję i dodać do tego przepisu gruszkę i pora!)
Teraz trzeba zmiksować i gotowe!




Smoothie wiśniowo-mandarynkowe:
zamrożone wiśnie (bez pestek) sok z 3 mandarynek trochę wody
Zmiksować i gotowe. Czyż nie jest to najłatwiejszy przepis, jaki można wypróbować?



Smacznego :)

Babeczki kakaowe

Obraz
Babeczki kakaowe
Ostatnio zrobiłam mini murzynki (przepis), aczkolwiek nie dodałam czekolady i truskawek. Wyszły przecudownie! Postanowiłam troszkę zmienić przepis i następna partia zawierała płatki owsiane. Oczywiście smak różni się od pierwowzoru przede wszystkim przez zmielone płatki owsiane, które w większości zastąpiły mąkę. Oto moja propozycja:
Składniki na ok. 5 sztuk: 70 g zmielonych płatków owsianych 3 łyżki mąki 1/3 łyżeczki sody oczyszczonej 1/3 łyżeczki proszku do pieczenia 70 g miodu  25 g kakao 35 ml oleju słonecznikowego lub rzepakowego jajko 25 ml jogurtu naturalnego lub greckiego 30 ml mleka garść rodzynek pół garści orzechów włoskich 
Składniki suche (bez zmielonych płatków owsianych) przesiać, następnie dodać zmielone na mąkę płatki owsiane i wszystko połączyć. Do osobnej miski wbić jajka, miód, jogurt, mleko, olej             i wymieszać. Dodać suche składniki i wymieszać do połączenia się składników. Gotowe ciasto przelać do papilotek. Można dodać truskawki lub pos…

Kasza jaglana z bakaliami i owocami

Obraz
Kasza jaglana z bakaliami i owocami
Coś dla tych, co lubią prowadzić zdrowy tryb życia. Jak powszechnie wiadomo kasz jaglana jest bardzo zdrowa. Zawiera m.in. krzem- niezwykle ważny dla kości, a także włosów czy paznokci. Do tego bakalie oraz owoce uzupełniają niedobór różnych witamin i pierwiastków. Zatem chyba nie ma nic zdrowszego oraz bardziej pożywnego, niż dzisiejsza propozycja śniadaniowa! 
Składniki (na 1. porcję): - ok. 1/5 szklanki kaszy (regulować w zależności od ilości, jaką się jada) - dwa razy więcej wody, niż kaszy (a nawet jeszcze więcej) - miód (najlepiej akacjowy) - dowolne owoce (ja uwielbiam z bananami, truskawkami, borówkami i brzoskwiniami) -bakalie (np. orzechy włoskie, migdały, daktyle, morele suszone, rodzynki itp.)
Kaszę należy wypłukać w wodzie, można w zimnej i we wrzątku na zmianę, aby kasza nie była gorzka. Następnie wrzucamy kaszę do garnka i zalewamy wrzątkiem. Gotujemy ok. 15 minut.  Potem w zależności od tego, czy zostało dużo wody, możemy trochę jej …