Spring being fit! Cytrusowy drink

CYTRUSOWY DRINK

Hej Wam :)

Wiem, że dawno nie było tutaj żadnego postu. Szczerze muszę przyznać, że piszę, gdyż naszła mnie na to ochota. Tak po prostu. :D
Już jest wiosna, więc zaczęłam zastanawiać się nad byciem fit! W końcu niedługo czerwiec, koniec roku szkolnego, wakacje! :) 
Postanowiłam zmienić nawyki żywieniowe, a co za tym idzie- zacząć pić i jeść bardziej zdrowo, więc od czego warto zacząć... Od cytrusów! Dzisiaj pokażę wam jak zrobić smaczny sok z grejpfrutów, cytryny i limonki (a także miodu- najlepszego zamiennika cukru). 
Rok temu w wakacje byłam w Krakowie i w jednej z kawiarenek zamówiłam podobny drink cytrusowy, stąd wynika moja propozycja podania go. 
Ilościowo wychodzi ciut więcej niż widzicie w dzbanku na zdjęciu. Spokojnie starcza na więcej niż 5 osób. Natomiast jeżeli zastanawiacie się czy dodawać miód i cukier- oczywiście, że nie musicie, aczkolwiek zmienia to smak soku cytrusowego. 

Składniki:
- 4 grejpfruty
- 1/2 cytryny
- 1/2 limonki
- 3 łyżki miodu
- 1 łyżka cukru trzcinowego 
- ok. 1 szklanki ciepłej wody
- szklanka wody gazowanej
- kostki lodu
syrop owocowy (np. kupiony w sklepie)

Wyciskamy sok z cytrusów. Do ciepłej wody dodajemy miód i cukier i mieszamy, aż się rozpuszczą. Następnie do już przestudzonej wody dolewamy sok, wodę gazowaną i wsypujemy kostki lodu. Mieszamy wszystko i gotowe!
Jeżeli chcecie, by 'drink' ładniej wyglądał wlejcie go do ładnej szklanki lub kieliszka, a następnie sięgnijcie po syrop (ja użyłam jagodowy). Wlejcie syrop na łyżkę i delikatnie wlejcie go po ściance szklanki. Dzięki temu spłynie on na samo dno i osiągniecie efekt stopniowego barwienia się soku.










SMACZNEGO!

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Kulinaria Rogaliki drożdżowe z marmoladą

Makaron z serem, tanie danie dla studenta

Kulinaria Sernik na zimno